mandag 3. september 2012

Sylting!

KONSERVERING!




Forrige uke syltet jeg et par ting. Det er en super måte å ta vare på deilig mat som koster litt. 
Eller som jeg hadde tenkt å gjøre, var å finne kantareller ute i naturen. Men den gang ei.....
Jeg brukte Heinz eplecider eddik. Setter en veldig god smak på råvarene. 
Jeg har hatt en liten dasj med soya oppi. Da kar du alle de viktige smakene. 
Søtt, syrlig bitter og nøytral:) 

I denne blandinen har jeg brukt 1, 2, 3 prinsippet. 
1 del eddik
2 del sukker
3 deler vann.
 



Plommelikør, trenger jeg å si mer? Jum jum! 
Del plommene og behold stener i noen av de, 
da får du litt bitterhet også. 
Jeg har brukt Captain Morgan og 60% sprit. 
Har droppet deler av sukkeret, sist ble den veldig søt. 
Fyll glasset med plommer, hell oppi sukker (ca 2-300gr) 
deretter fyll oppi med brennevin til toppen. 
60% trekker smaken utav plommene. 
Jeg tilsetter Captain Morgan for den gode runde smaken:)

 

  



Her har jeg syltet champignon, rødløk og kantareller.
Det meste av frukt og grønt kan syltes.
Jeg steker kantareller i smør og smaker til med salt og pepper.
Noen ganger har jeg sukker oppi til slutt, for å karamellisere de:) namm!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar